Greenpoint Trade, o companie românească activă de 20 ani pe segmentul promovării alimentației de calitate pentru animale de companie, importă și distribuie la nivel național produse petfood regular, naturale, diete veterinare, fără gluten, ecologice, iar în plus desfășoară și programe educative de perfecționare continuă a medicilor veterinari.
Brandul de hrană uscată pentru animale Ultima, parte din portofoliul de produse al companiei Greenpoint Trade, este al doilea cel mai bine vândut produs din sectorul pet food supermarket pentru pisici și al treilea cel mai vândut produs din sectorul pet food supermarket pentru căței, din Europa, conform Euromonitor, și aparține producătorului spaniol Affinity Petcare SA. Greenpoint Trade este unicul reprezentant și distribuitor al Affinity Petcare SA în România.
„Colaborarea noastră cu Affinity Petcare împlinește 17 ani de muncă și de succes în sensul că suntem unul dintre liderii segmentului de petfood din România cu branduri vedetă precum Ultima, Advance, Libra, Advance Veterinary Diet, Brekkies, toate acestea fiind produse de o calitate excepțională la un preț competitiv.
Așa se face că în cei 17 ani de când colaborăm cu Affinity Petcare, am câștigat o mare parte din piața specializată de profil din România, iar acum a venit rândul să ne adresăm cu gama Ultima și supermarketurilor,” ne-a spus Doina Roman, Marketing Manager Greenpoint Trade, căruia i-am adresat mai multe întrebări în legătură cu piața locală de petfood și mai ales în legătură cu gama de produse Ultima, hrană superpremium pentru animale de companie, parte din portofoliul companiei.
Ultima, 100% o hrană completă și echilibrată pentru animale, este făcută cu ingredientele de calitate, cu legume și fără coloranți, conservanți sau zaharuri adăugate. Brandul Ultima este special conceput de producător pentru supermarketuri.
Care este aportul brandului Ultima în portofoliu de produse Greenpoint?
Ultima este o gamă prezentă în piețele mature din Spania, Italia sau Franța, unde urcă pe podium cu locul doi la cel mai bine vândut produs din gama petfood cat și locul trei la cel mai bine vândut produs la petfood dog. Brandul Ultima este pentru Greenpoint pasul provocator către canalul de supermarket, grocery, pas care aduce cu el renumele deja cucerit pe canalul special de pet shop, cabinet veterinar și crescători cu produsele sub brandurile: Advance, Advance Veterinary Diets, Brekkies, Libra.
În contextul ultimilor doi ani, oamenii și-au regândit fundamental felul în care își gospodăresc viața și bugetul familiei. Un studiu de specialitate făcut de EY Romania arată că oamenii iau acum decizii în funcție de calitatea produsului (65,6 %), în funcție de preț (34 %), dar contează și sustenabilitatea, proximitatea și puterea brandului.
Ultima, hrană superpremium pentru animale de companie, face față acestor criterii ale vieții de azi oferind siguranța stăpânilor de câini și pisici că vor avea un animal sănătos și fericit și că pentru banii cheltuiți vor primi toate avantajele oferite de producătorul brandului.
Trendul pentru următorii ani este acela de creștere a ponderii consumului de produse de calitate superpremium (premiumizare), a produselor naturale și a celor bio. Există, astfel, o atenție specială acordată animalelor de companie, asta însemnând o aplecare a consumatorului către beneficiile aduse de brandurile premium, cum ar fi nutrienți adăugați, vitamine și un conținut mai mare de carne.
Care sunt principalele atuuri ale gamei de produse Ultima?
Producătorul brandului Ultima – Affinity Petcare – se concentrează pe calitatea ingredientelor și mai ales a proteinelor de calitate. În formula Ultima, precum și în cazul altor branduri ale companiei spaniole, cum ar fi Advance, carnea proaspătă reprezintă primul și cel mai important ingredient. Acesta este principalul atu al produselor, alături de palatabilitatea produselor. Formulele produselor sunt testate în Centrul propriu de Nutriție din Barcelona, prin intermediul căruia se îmbunătățește constant palatabilitatea până se ajunge la 100% siguranță a faptului că pisicile și câinii vor alege întotdeauna rețetele acestui brand.
Mai adaug faptul că gama Ultima este tratată excelent atât de consumatorii români cât și de către retailerii care au pariat deja pe ea și aici mă refer la cora, Mega Image, eMAG datorită experienței pe care aceștia o au în a oferi consumatorilor produse noi, de calitate și de a folosi aceste produse ca pe niște motoare de creștere profitabile care le permit să obțină o cotă de piață mai mare.
În același timp, jucătorii cunoscuți din retail și din eCommerce-ul românesc, ajunși la un business solid și o prezență cunoscută, sunt gata să deschidă platforme de marketplace, unde brandul Ultima se încadrează perfect, mai ales în zona unde retailerii sunt flexibili și se gândesc la soluții complete pentru gusturile consumatorilor, care sunt în permanentă căutare de noutate.
Cum ajunge brandul Ultima la consumator? În ce fel susține Greenpoint acest lucru și cu ce mesaj? Cum susține Greenpoint distribuția brandului Ultima pe piața locală?
Greenpoint Trade, susține distribuția brandului Ultima pe canale specializate, în special cel de retail, și are o prezență benefică inclusiv online prin intermediul Social Media și prin crearea propriei platforme B2C. De asemenea, Greenpoint Trade se implică în marketingul de calitate, in susținerea perfecționării continue a medicilor veterinari și în numeroase promoții către consumatorul final.
Primele mesaje pe care le-am transmis la lansarea gamei Ultima au fost: Hrănește-i iubirea, Ești ceea ce oferi, Viața e mai bună cu pisica și câinele tău. Campania se desfășoară continuu pe internet, pe rețelele de socializare și pe siteurile partenere.
Ca urmare, s-a creat o comunitate în jurul brandului Ultima, comunitate care crește și care este fidelizată prin acțiuni de recompensare activă a consumatorului, campanii în folosul partenerilor noștri din retail pentru a crește businessul comun. Desfășurăm în mod constant promoții substanțiale pentru consumator, publicitate țintită pentru brand și un mix de marketing cu focus pe brand. Greenpoint Trade a alocat un buget generos pentru promovarea modernă a gamei Ultima.
Mixul de marketing este cel mai eficient pentru a promova brandul Ultima. Împletirea mijloacelor tradiționale de promovare la raft a produsului, a cross marketingului, a promoțiilor directe cu mijloacele oferite de Social Media, care au evoluat absolut spectaculos și care permit acum etichetarea de produse din toate aplicațiile, urcă importanța și interesul conținutului unui brand și face trimiteri directe către ținta utilizatorului.
Piața de petfood din România
Piața de petfood din România contribuie cu aproximativ 5% la piața de petfood din Europa și se estimează să crească la 5,5% în perioada 2021 – 2026. Piața de petfood din România este prognozată să crească în mod sănătos datorită a două trenduri principale, și anume creșterea numărului de animale de companie și a trendului de integrare in familie, a „umanizării” acestora.
Greenpoint Trade
Greenpoint Trade SRL, cu sediul în București, este importator și distribuitor de produse pentru animale de companie și de uz veterinar și unicul reprezentant și distribuitor al Affinity Petcare SA în România. Compania are sediul operațional și logistic în Ploiești, de unde asigură distribuția numerică la nivel național, cu o acoperire națională de 85%. În plus, produsele ULTIMA sunt comercializate și în lanțurile de retail cora, Mega Image, LaCocoș și în magazinele online eMAG și Pentruanimale.ro, dar procesul de listare și în alte rețele de magazine este în curs de desfășurare.